Monday 11 January 2016

007-matkakertomus: Carrara & Marinella di Sarzana (ITALIA) 2015

Lukeaksesi Italian 007-matkakertomuksemme päivästä yksi, klikkaa tästä

Lauantai 25.7.2015

Heräsimme Milanossa. Aamiainen Admiral Hotel Milanossa, sitten uloskirjautuminen, vähän pikkuevästä mukaan CS Supermercato Del Celianosta, joka on aivan Admiral-hotellia vastapäätä ja taksilla kohti Europcarin toimipistettä, joka oli osoitteessa Via Galvani 12. Siellä meillä oli auto varattuna. Viiden kilometrin matka hotellilta taksilla maksoi 15 euroa.

Yksi Europcarin toimistoista on osoitteessa Via Galvani 12, Milano

Olimme vuokranneet auton 35 päivää ennen matkaa ja meidän piti saada Volkswagen Golf 1,6, mutta saimmekin ilmastoidun Toyota Auris Hybridin ja hinta oli 872,13 EUR kahdeksasta päivästä sisältäen navigaattorin ja Premium-tason vakuutuksen. Se sisältää varkausvakuutuksen, törmäys -ja vauriosuojan, henkilökohtaisen suojan onnettomuuden varalle (kuljettaja ja matkustajat), tuulilasin ja renkaiden vauriosuojan.

Suunnitellessasi matkaasi voit nähdä etäisyydet ja matka-ajat sekä laskea tietullimaksut täällä:

Reittisuunnittelija: www.viamichelin.com

Toyota Auris Hybrid

Matkustaminen autolla

Mistä: Milano, Italia
Mihin: Marinella di Sarzana, Carraran kautta, Italia
Tietullimaksut: S. Stefano - Rosignano M: 22,00 €, Caravan 3,10€

Matkan aikana söimme lounaan. Sitten kohti Bolognaa ja Parmaa sekä seuraavaa kohdettamme Carraraa.

Muutamaa tuntia myöhemmin pääsimme Carraraan, joka on kaupunki Massan ja Carraran maakunnassa Toscanassa, Italiassa, tunnettu sen valkoisista tai siniharmaista marmorilouhoksistaan. Carrara sijaitsee Carrione-joen varrella, noin 100 kilometriä länsiluoteeseen Firenzestä. Sen latinankielinen motto on "Fortitudo mea in rota" (voimani on pyörässä)..

Meidän oli tarkoitus mennä opastetulle Carrara Marble Tourille (avoinna joka päivä klo 10-16), mutta emme ehtineet ajoissa paikalle liikenneruuhkien takia, mutta otimme alueelta muutaman kuvan joka tapauksessa.

Carrara Marble Tour tarjoaa upean off road 4x4 -matkan Carraran marmorialtaille, jossa kuvattiin osia "007 Quantum of Solace" - Bond filmin alkujaksosta vuonna 2008.

Photo © EON, United Artists, Danjaq LLC

Myöhemmin saavuimme Marinella di Sarzanaan, joka on Kaakkois-Liguriassa, La Spezian (SP) maakunnassa, Sarzanan kunnan alaisuudessa.

Jätimme auton hotellia vastapäätä olevalle leirintäalueelle ja kirjauduimme sisään.

Majoitus

Sisäänkirjautuminen: 14:00 - 00:00
Uloskirjautuminen: 07:00 - 10:00
Huonetyyppi: Kolmen hengen huone merinäköalalla Välimerelle, 23 m²

Hotelli Rondine on merenrantahotelli Marinella di Sarzanassa ja sijaitsee Apuan alppien ja meren välissä. Se tarjoaa yksityisen rannan ja Marina di Carrara on vain 500 metrin päässä.
Kuva: Booking.com

Saimme huoneen numero 104 ensimmäisestä kerroksesta.

Kolmen hengen huone, 23 m²

Ikkunastamme oli hienot näkymät.

Merinäköala Välimerelle

Päätimme mennä heti rannalle.

Mika ja Pikku Agentti Matkaaja / 007 Travelers
kokeilemassa Välimeren tyrskyjä

Illemmalla yritimme löytää pizzapaikkaa ja kun sellaisen löysimme, siellä ei myyty pizzaa! Vain pastaa. Varsin omituista, vai mitä? Onneksi hetkeä myöhemmin löysimme OPS Drinks E Kitchen-nimisen paikan osoitteessa Via Litoranea, 23 ja heillä oli maukkaita pizzoja hintaan 7,50 euroa kappale.

007-matkakertomuksemme jatkuu, seuraavina pysähdyspaikkoina La Spezia, Pisa ja Talamone.